divendres, 27 de febrer del 2015

1r HA ANAT D'EXCURSIÓ AL COSMOCAIXA!



Divendres dia 20 de febrer l´alumnat de 1r. de cicle inicial vam anar al Cosmocaixa de Barcelona.  Vam visitar “El bosc inundat” on vam poder descobrir com, enmig d´una vegetació exuberant, viuen alguns animals de mides i hàbits força diferents.  Vam observar qui viu sota un tronc o prop de les arrels dels arbres.  Vam ser testimonis de com s´organitza un formiguer, de com mengen peixos com els arapaimes, els tambaquis o el peix gat... Quan sortíem ens va sorprendre la pluja tropical i vam sentir el cant d´alguns ocells. 
Un cop vam sortir del bosc vam poder gaudir de la visita de la resta del museu de la ciència.

dijous, 26 de febrer del 2015

2n ANEM AL MERCAT!

Els alumnes de segon han treballat les monedes i els bitllets i han fet  un taller de comprar i vendre.
Els alumnes han portat productes que es poden comprar en una botiga de
queviures. Han portat els productes marcats de casa amb el preu real aproximat.
Han jugat amb grups de tres, cada alumne tenia una funció que l'anaven canviant:
el comprador, el venedor i el vigilant de la moneda que era el que controlava que les operacions estiguessin ben fetes. Tot els nens i les nenes s'ho han passat molt bé comprant, calculant el preu i tornant canvi. Les mestres estem convençudes que aviat podran anar a comprar tot sols!

dimecres, 25 de febrer del 2015

2n HA ANAT D'EXCURSIÓ A MONTSERRAT!

El dimarts dia 17 els alumnes de 2n. vam anar d'excursió a Montserrat.
Primer a Monistrol, vam fer un taller sobre el funcionament del tren cremallera, després vam pujar fins a Montserrat amb el tren mentre gaudíem del paisatge.
També vam visitar el monestir i vam escoltar els escolans cantant.
Després de dinar vam tornar a baixar en cremallera i finalment cap a Caldes amb l'autobús.
Va ser un dia molt complet i interessant per ampliar i reforçar el tema que estem treballant sobre els mitjans de transport.

dijous, 19 de febrer del 2015

Ens retratem!

Durant aquest trimestre a 1r estem treballant el retrat i l'autoretrat ahir a l'Àrea de Visual i Plàstica l'alumnat es va convertir en petits pintors. Van retratar un company o companya. Durant les sessions anteriors, vam donar importància al treball de l'expressió, de la forma de la cara, de les parts que té la cara i de no dibuixar estereotips. És a dir, els ulls tenen una forma, estan formats per una nineta, unes pestanyes i no un cercle, entre altres aspectes. Aquí podeu veure el procés i cal dir que els models es van adonar que havien d'estar molt quiets perquè el company o companya els pogués dibuixar. 

dimecres, 11 de febrer del 2015

Ens disfressem!

El proper Divendres arriba Carnestoltes, i per rebre'l com cal els alumnes ja estan preparant les seves disfresses. Aquest any la temàtica és la fruita. Aquí podreu veure un recull d'imatges de la classe de Visual i Plàstica, on els alumnes dibuixen i pinten les disfresses que lluiran. I un cop la disfressa acabada, l'alumnat va sortir al pati de l'escola i allà va ballar "En Joan petit quan balla". Les famílies també ens van acompanyar.

 

dimecres, 10 de desembre del 2014

L’alumnat de 1r visita a Thermalia l’exposició ‘ESCALDÀRIUM, FESTA DEL FOC I L’AIGUA’

Com cada any l'alumant de 1r va a visitar el museu Thermalia on realitza el taller de gravat. Aquest novembre en motiu dels 20 anys de la festa de l'Escaldàrium, van realitzar l'activitat tot fent èmfasi a dita festa i dibuixant, en aquest cas,  la Godra i un diable. 


dimecres, 26 de novembre del 2014

PIArt: Les sis columnes!



Imaginari:

“Els nostres ulls són capaços de captar els colors però perquè això es produeixi és necessari que hi hagi llum. La llum té el poder de provocar als ulls la sensació de color.”

Procés:

Van partir de garrafes per tal de construir sis columnes, d’aquesta manera van reutilitzar un material molt comú a les nostres llars. Tres columnes les van pintar dels tres colors primaris i tres dels tres colors secundaris. Així amb els tres colors primaris i els tres colors secundaris van poder realitzar el cercle cromàtic. D’aquesta manera van descobrir que els tres colors primaris eren el vermell magenta, el groc i el blau cian. I si els combinaven obtenien el taronja, el verd i el violeta; anomenats els colors secundaris.

Finalment, van decorar les columnes fetes de garrafes amb sèries de petits dibuixos, tot creant una textura visual.

Inauguració del PIArt:

El dia 24 de novembre del 2014 vam inaugurar la Setmana Europea de Residus amb el PIArt. L’alumnat va anar a penjar les columnes a les branques dels arbres, les van col·locar en forma de cercle. D’aquesta manera, els visitants del PIArt van poder  experimentar les diverses sensacions que el cercle els produïa. 







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...